بهترین لحظات رابا ما تجربه کنید

قالب پرشین بلاگ


بهترین لحظات رابا ما تجربه کنید
به وبلاگ ،نیا تو، خوش آمدید امیدوارم بهترین استفاده را از این وبلاگ ببرید!
لینک دوستان





امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 73
بازدید هفته : 2751
بازدید ماه : 2746
بازدید کل : 183653
تعداد مطالب : 570
تعداد نظرات : 175
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

در اینجا قصد معرفی ابزار تولید برنامه های اندرویدی : Android App Inventor را داریم . این برنامه نیاز به کد نویسی ندارد و شما می توانید با مطالعه ی این آموزش که بصورت طرح یک مثال و پیش رفتن همراه با تصاویر گام به گام می باشد  برنامه های ساده و دلخواه خود را بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید.کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده هست و نیاز به داشتن دانش فنی بالایی ندارد . با موبفا در ادامه ی مطلب همراه باشید.

http://www.dl2.mobfa.org/summer90/AppInventor-Doc-Diagram.jpg

 

(از این به بعد در طول این نوشته، ابزار تولید اپلیکیشن‌های آندروئیدی را به اختصار “اپ اینونتور” می‌نامیم)

اپلیکیشن‌ «تخته صدا» (Soundboards) یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که می‌توان از طریق برنامه اپ اینونتور طراحی کرد. به همین دلیل٬ در این نوشته، چگونگی ایجاد یک “تخته صدا” را به شما آموزش خواهیم داد. تخته صدا در واقع اپلیکیشنی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با کلیک بر روی دکمه‌هایی که در اپلیکیشن تعبیه شده، صداهای مختلفی را تولید نماید.

این مقاله توسط میچ بارتلت از سایت Technipages نوشته شده و پس از ترجمه توسط تیم گویا آی‌تی در اختیار شما همراهان همیشگی مجله قرار گرفته است. میچ در وبسایت ذکر شده، ترفندهای حرفه‌ای مربوط به گوشی‌های هوشمند را آموزش می‌دهد.

نصب و اجرای اپ اینونتور به منظور طراحی اپلیکیشن

نخست٬ باید اطمینان حاصل کنید که جاوا نسخه ۱.۶ یا بالاتر روی کامپیوترتان نصب شده باشد که در صورت عدم نصب می‌توانید آن را از طریق آدرس http://www.java.com دانلود کنید. وقتی جاوا را روی رایانه خود نصب کردید٬ برنامه اپ اینونتور را از طریق دستور‌العمل خاص سیستم عامل خود نصب کنید. براش مشاهده دستورالعمل مربوط به سیستم‌عامل رایانه خود از لینک‌های زیر استفاده نمایید.

در مرحله بعد، از بخش My Projects در وبسایت اپ اینونتور بازدید کنید. پس از ساخت یک حساب کاربری، وارد آن شده و در صورت لزوم با شرایط استفاده از سرویس موافقت کنید. روی دکمه New کلیک کرده تا ساخت اپلیکیشن جدیدی را شروع کنید.

http://www.dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_hgQFSldMZlwSUp1FAGRX.gif

یک اسم منحصر به فرد به اپلیکیشن خود اختصاص داده و سپس روی OK کلیک کنید.

http://www.dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_e3xJPuod5VbfD6UfIyCB.gif

مشاهده‌گر (viewer) اپ انونتور ظاهر می‌شود. این صفحه به ما نشان می‌دهد که وقتی اپلیکیشن آماده شد٬ به چه صورتی نمایش داده خواهد شد. نخست٬ باید عنوانی برای این صفحه انتخاب کنیم. در بخش Components گزینه Screen1 را انتخاب کنید. در بخش Properties می‌توانید فیلد Title را به نام اپلیکیشن خود تغییر دهید.

http://www.dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_x1rYE9kscQ4rekdRvdEd.gif

حالا می‌توانیم آیتم‌ها را روی صفحه مرتب کنیم. قصد داریم دکمه‌‌های تخته صدای خود را در ستون‌ها و ردیف‌هایی به صورت منظم قرار دهیم. برای این کار در بخش Palette گزینه Screen Arrangement را انتخاب کرده و گزینه TableArrangement را با استفاده از ماوس روی مشاهده‌گر می‌کشیم و رها می کنیم. (Drag and Drop)

http://www.dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_nN7S1DEMjFZI2UHeB9f2.gif

حالا نوبت این است که تنظیمات Properties را برای مؤلفه TableArrangement1 انجام دهیم. در اینجا قصد داریم ۳ ستون و ۳ ردیف تعریف کنیم. پس عدد ۳ را در هر دو باکس مربوطه وارد می‌کنیم.

http://www.dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_bhmHwPqjMhu45VkPEm3b.gif

برای اجرای صدا نیاز به مؤلفه مجزایی داریم. در بخش Palette گزینه Media را انتخاب کرده و مؤلفه Player را به کمک عملیات کشیدن و رها کردن به مشاهده‌گر منتقل کنید. این مؤلفه در در بخش Non-visible components تحت عنوان Player1 ظاهر می‌شود.

http://www.dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_Cyoi1LyadCGxirdIsj9g.gif

اکنون باید صداها را به پروژه خود اضافه کنیم. اپ اینونتور از فایل‌های با پسوند MP3 و WAV با حجم کمتر از ۳ مگابایت پشتیبانی می‌کند. برای اضافه کردن این فایل‌ها٬ مؤلفه Player1 را انتخاب کرده٬ سپس به فیلد Source می‌رویم. روی دکمه Add کلیک کرده و سپس برای آپلود فایل‌های صدا از کامپیوتر خود٬ گزینه Browse را انتخاب می‌کنیم. برای افزودن چند فایل صدا٬ همین مراحل را تکرار می‌کنیم.

http://www.dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_wpDeAiMvEVL2T6IxcwzD.gif

به منظور تخصیص یک دکمه‌ به هر صدا٬ گزینه Button را در بخش Basic انتخاب کرده و روی کادر TableArrangement1 در مشاهده‌گر رها می‌کنیم. با این شیوه امکان قرار دادن هر دکمه در یک ردیف و ستون خاص وجود دارد.

هر یک از دکمه‌ها را در بخش Components انتخاب کرده و عنوان آن‌ها را مطابق با صدایی که قرار است اجرا کنند تغییر می‌دهیم.

کار ما با صفحه مشاهده‌گر تمام شد. اپلیکیشن مورد نظر در حال حاضر به این شکل درآمده است.

حالا باید رفتار آیتم‌های روی صفحه را کنترل کنیم. برای شروع روی Open the Blocks Editor کلیک کنید. تنظیمات را طوری قرار دهید که فایل را باز کرده و اگر اجازه خواسته شد٬ با آن موافقت کنید.

روی تب My Blocks کلیک کنید. Button1 را انتخاب کرده و کادر Button1.Click را به سمت راست صفحه بکشید. این کار را برای تک تک دکمه‌هایی که به اپلیکیشن خود اضافه کرده‌اید تکرار کنید (Button2 ، Button3 و …).

گزینه Player1 را از زیر تب My Blocks انتخاب کرده و بلوک Player1.Source را روی بلوک Button1.Click بکشید. بلوک باید در جای خود متصل شود. برای سایر بلوک‌های button click نیز یک بلوک Player1.Source قرار دهید (Button2.Click٬ Button3.Click و …).

روی تب Built-In کلیک کرده و گزینه Text را انتخاب می‌کنیم. سپس بلوک text را به سمت راست کشیده و آن را به بلوک Player1.Source متصل کنید.

کادر text صدایی را که قرار است پخش شود تعیین می‌کند. در بلوک جاری روی text کلیک کرده و نام آن را مطابق با صدایی که قرار است Button1 پخش کند تغییر می‌دهیم. در مثال ما٬ Button1 قرار است صدای «منگنه» (Punch) باشد٬ بنابراین نام آن را به Punch.mp3 تغییر می‌دهیم.

کادر text را روی تک تک بلوک‌های Player1.Source کشیده و نام هر یک را مطابق با صدای آن تغییر می‌دهیم.

حالا که صدای هر دکمه تنظیم شد٬ تنها کاری که باقی می‌ماند این است که به اپلیکیشن بگوییم که وقتی روی دکمه کلیک می‌شود صدای مخصوص آن را پخش کند. به این منظور٬ روی تب My Blocks کلیک کرده و Player1 را انتخاب می‌کنیم. بلوک Player1.Start را روی Button1.Click کشیده و این کار را برای تک تک بلوک‌های button click تکرار می‌کنیم.

کار تمام است! حالا دیگر ما یک اپلیکیشن تخته صدای کامل ساخته‌ایم. برای مشاهده عملی اپلیکیشن می‌توانید یکی از دو کار زیر را انجام دهید:

برای آزمایش اپلیکیشن روی دستگاه آندرویدی خود قابلیت USB Debugging دستگاه را از مسیر زیر فعال کرده و سپس دستگاه را به کامپیوترتان وصل کنید: Settings > Applications > Development. سپس در بخش  Blocks Editor از برنامه اپ اینونتور، روی گزینه Connect to Device کلیک کنید.

برنامه Android SDK را نصب کنید. روی دکمه New emulator کلیک کنید تا اپلیکیشن را در کامپیوتر خود به صورت شبیه‌سازی‌شده مشاهده کنید.
در پنجره اپ اونتور روی گزینه Package for Phone کلیک کنید. در اینجا می‌توانید برای اپلیکیشن خود بارکد قرار دهید٬ آن‌ را به صورت یک فایل APK در کامپیوتر خود ذخیره کنید و یا مستقیماً به گوشی‌تان که به کامپیوتر متصل است انتقال دهید.

از اپلیکیشن تخته صدایی که ساخته‌اید روی دستگاه آندرویدی خود لذت ببرید!

به وسیله این ابزار می‌توانید اپلیکیشن‌های زیادی بسازید. شما قصد دارید چه اپلیکیشنی طراحی کنید؟ برنامه ی خود را بسازید و از طریق موبفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع : گویا آی تی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 5 / 11 / 1390برچسب:, ] [ 14:9 ] [ سید حامد جلالی ]

<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

مرجع کد و اسکریپت